Wyszukuję...
niedziela, 10 czerwca 2012

Chaos Warband - VI ed. nadchodzi!


Warhammer 40 000 VI ed. nadchodzi!

Witajcie serdecznie!

Całą sieciową społeczność zelektryzowała wiadomość o rychłym ukazaniu się kolejnej edycji systemu bitewnego Warhammer 40 000. Tym razem z numerkiem szóstym. Za trzynaście dni powinniśmy poznać zdecydowanie więcej szczegółów. Teaser naprawdę zbyt wiele nam nie mówi, ale trzeba przyznać że umiejętnie podgrzał atmosferę... Czekam z niecierpliwością na rozwój wydarzeń.

Moja przygoda z W40k zaczęła się od armii Chaosu, bezpośrednio po wyjściu obecnego kodeksu zakupiłem swoje pierwsze modele [pamiętam jak dziś - Chaos Lord with jumppack oraz box Berserkerów Khorna :) ]. Pograłem trochę, pomalowałem, dorobiłem się nawet trochę większej jednostki. Koniec końców jednak rozgrywka straciła dla mnie smaczek, stała się sztampowa [lashery, plagi, oblity...], a armia wylądowała na Allegro. 
Za pozyskane środki nabyłem świeżą jeszcze wówczas Gwardię Imperialną - ponownie sporo modeli, miałem fajną radochę z grania przez pewien czas, ale to nie było jednak to.
I teraz nadchodzi nowy Chaos. Plotka niesie, że kodeks powinien pojawić się pod koniec wakacji. Dodatkową motywacją stał się fakt, że w zapowiadanym starterze [kolejna plota :)] mają być umieszczeni właśnie wyznawcy Czterech Potęg.

To przeważyło szalę na korzyść czterdziechy :) Postanowiłem odkurzyć swoje stare pudełka i odnalazłem tam całkiem miłą podstawę przyszłej warbandy. Oczywiście to dopiero zaczątek i jeszcze kilka zakupów przede mną, ale ... nie od razu Rzym zbudowano.
Od początku nastawiam się na granie czysto klimatyczno-fluffowe, więc myślę że armia będzie się opierać głównie na podstawowych jednostkach, bez specjalnych zgięć w jedną czy drugą stronę. Do końca roku chciałbym dociągnąć do 1000 punktów - oczywiście pomalowanych. 

Chaos Lord in Terminator Armour - jeden z kilku dowódców, których mam zamiar posiadać w armii. Odziany w potężny pancerz terminatorski, siać będzie postrach w szeregach wrogów Chaosu. Bardzo mi się ten model podoba - jest na swój sposób dynamiczny, posiada naprawdę sporo szczegółów. Myślę że pomaluję go jako pierwszego. Wymaga jeszcze trochę pracy [linie podziału!!], ale nie jest z nim źle. Pytanie tylko, jakiemu legionowi zadedykuję barwy...




Możliwości składu armii są właściwie dwie - albo jeden wielki, chaotyczny misz-masz, czyli jednostki takie które mi się będą podobać, miksowanie ich w zależności od własnego pomysłu, albo armia dedykowana. Osobom niewtajemniczonym - jest to armia poświęcona konkretnemu bogowi Chaosu. I tak np. warbandy Pana Rozkładu powinny się opierać na Plague Marines, dużej ilości ciężkiego sprzętu. Te dedykowane Khornowi winny z kolei posiadać Berserkerów w swoich szeregach, stawiać na walkę w zwarciu. Muszę się nad tym zastanowić.

 Pierwszy oddział składa się z dwunastu Chaos Space Marines. Jest to jednostka niemal skończona, czeka tylko na malowanie [trzeba będzie tylko trochę poskrobać nadlewki i pobawić się green stuffem]. Modele dosyć obficie obwieszone są "zabawkami", niektóre nieco niestandardowo skleiłem lub skonwertowałem [vide champion, który zamiast ręki ma chainsword; 3 od lewej w pierwszym szeregu]. W squadzie możecie znaleźć flamer, melta gun oraz heavy bolter - pełne wyposażenie by palić i mordować sługi fałszywego imperatora.
Drugi oddział to również dwunastu wojowników Chaosu. Niestety tutaj nie jest już tak kolorowo. Połowa modeli nadaje się na kąpiel w DOT3, by zmyć starą farbę. Drugiej połowie brakuje natomiast bitsów - rączek, broni, plecaków. Z ich dozbrojeniem będę musiał zaczekać, aż zakupię kolejne boxy. Niemniej jednak i tutaj jestem dobrej myśli - w nowych pudełkach na pewno będzie sporo przydatnych części i wycisnę z tego składu zdecydowanie więcej. 







Plan na przyszłość, oprócz ukończenia powyższych modeli przedstawia się następująco:

A) Dodatkowi dowódcy: najprawdopodobniej kolejny lord, może demoniczny książe, jeden-dwóch bohaterów imiennych.
B) Jednostki podstawowe: myślę że chciałbym osiągnąć liczbę 50 Chaos Space Marines; dodatkowo oddział Khorne Berserkers; poważnie zastanawiam się też nad Plague Marines.
C) Elity: tutaj jedynym pomysłem na chwilę obecną jest oddział Terminatorów. Co do reszty, zobaczymy jak się wszystko będzie przedstawiać w nowym kodeksie
D) Fast Attack: albo odpuszczę, albo wrzucę kilka motocykli. Nigdy nie kochałem FA :)
E) Heavy Support: obowiązkowy Land Rider i Predator. Odnośnie reszty... również poczekam na kodeks.


Tyle na dzisiaj, zachęcam do zostawiania komentarzy i śledzenia mojego bloga. Wkrótce pojawią się nowe modele ;) 

Pozdrawiam!

F.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Back to top!