Wyszukuję...
środa, 27 listopada 2013

Warhammer 40 000 - Kalendarium I: Dawne Wieki


Czołem szanowni Czytelnicy i Blogowicze! 

Licznik odwiedzin bloga powoli dobija do 50 000, za co dziękuję Wam wszystkim :) Mimo nieczęstych aktualizacji, wciąż tu zaglądacie i odwiedzacie niektóre wpisy. To bardzo motywująca sprawa i mam nadzieję, że następne pięćdziesiąt padnie jeszcze szybciej!

Od dawna nosiłem się z zamiarem uruchomienia swojego małego projektu, związanego z uniwersum Warhammera 40 000, którego jestem wielkim fanem. Korzystając z bogatych zasobów sieci, podręczników, dostępnych artykułów, chciałbym stworzyć niewielką lecz stale rosnącą bazę wiedzy. Taki mój fluffowy kącik - robię to dla własnej satysfakcji, z nadzieją że może jeszcze komuś się to przyda :) Za wszelkie nieścisłości lub przeinaczenia, które mogą pojawić się w tekście serdecznie przepraszam. Liczę że mnie ewentualnie poprawicie i dacie znak w komentarzach ;) 

Gdyby ktoś natomiast chciał mnie wesprzeć, popisać i opublikować tekst lub tłumaczenie - uderzajcie na maila (battlepainting@gmail.com).

Tymczasem zapraszam do lektury pierwszej części Kalendarium świata W40k!

Moim skromnym zdaniem jedna z najciekawszych, najbardziej przemawiających grafik ze świata Warhammera 40 000. Zawsze gdy ją widzę, chce mi się zgłębić historię i arkana tego uniwersum.


Dawne Wieki

-  - Czas tworzenia się i formowania Galaktyki oraz okres powstania C`Tan i Starych Slannów. Immaterium stanowi wciąż spokojną, nieskażoną niczym przestrzeń. Mityczni stwórcy zasiedlają tysiące światów z nadzieją, że zrodzone przez nich gatunki pomogą im w walce przeciwko sobie. Jedna z teorii mówi, że zarówno Orkowie jak i Eldarzy są dziełem Slannów, natomiast potęga Necrontyru została zapoczątkowana przez C`Tan.

- - Okres zwany Wojną w Niebie, kiedy to Necrontyr uderza na Slannów. Wykorzystuje przy tym przerażające narzędzia zagłady, których opisy zostały wymazane ze wszystkich kronik. W wyniku tego strasznego ataku, spokojny niegdyś Warp zmienia się w pełną szaleństwa i chaosu przestrzeń, śmiertelnie niebezpieczną dla Slannów.
Opracowanie technologii Sieci, która umożliwia podróż po Galaktyce.
Następstwem wojen jest zniszczenie C`Tan - rozbicie ich na tysiące fragmentów.

60 000 000 bc - Cywilizacja Necrontyru tworzy specjalne komory-schrony, w których ma spocząć na wieczność.

9000 bc - Narodziny Imperatora - nieśmiertelnego nadczłowieka, który ma zmienić oblicze Galaktyki.

8000 bc - 1400 ad - Narodziny Bogów Chaosu: Khorna, Nurgla i Tzeentcha. Są oni odzwierciedleniem okrucieństw, których dopuszczają się zamieszkujące Galaktykę rasy.


Age of Progress

001.M3 - Naukowcy łamią ludzki genom, co pozwala na znaczny postęp w procesie badań genetycznych.

100.M3 - Proces terraformowania Marsa dobiega końca. Planeta zostaje w pełni skolonizowana w ciągu kilku stuleci.

  • Ludzkość rozpoczyna kolonizację reszty Układu Słonecznego przy pomocy statków z napędem podświetlnym.
000.M4 - Odkrycie przez ludzkość Warpu (Immaterium).

000.M15 - Rasa Eldarów poznaje technologię Sieci i podróży w Warpie. Jest to czas upadku Starych Slannów. Przedwieczni ostrzegają Eldarów przed nadciągającym zagrożeniem.

  • Ludzkość powoli kolonizuje planety leżące wokół najbliższych gwiazd. Ograniczenia napędu podświetlnego sprawiają, że kolonie przez setki lat są odcięte od Terry.

Dark Age of Technology

M15 -  Mroczna Era Technologii (przez ówcześnie żyjących określany Złotą Erą Technologii) to okres błyskawicznego rozwoju myśli technicznej i kulturowej. Opanowana zostaje technologia podróży w Warpie, czego wynikiem jest szybkie rozprzestrzenianie się ludzkości w Galaktyce.

  • Odkrycie silnych, psychicznych zdolności u niektórych ludzi, zwanych Nawigatorami. Są oni w stanie zrozumieć hiperwymiarową przestrzeń Warpu, dzięki czemu bezpiecznie prowadzą statki z kolonistami. W ciągu niecałego tysiąca lat zbadana i zasiedlona zostaje cała Galaktyka Drogi Mlecznej. Dzięki wykorzystaniu STC (Standard Construct Template), każda kolonia jest w stanie bardzo szybko osiągnąć wysoki poziom zaawansowania technologicznego.
  • Stworzone zostają pierwsze Tytany - zarówno te o przeznaczeniu militarnym, jaki i cywilne jednostki.
  • Wielka Diaspora. Poprzez terra- i bioformowanie wiele światów zyskuje podobne ekosystemy. Ludzkość zmienia Galaktykę według swoich wymagań i postrzegania.
  • Bunt maszyn prowadzi do zakazu prac nad autonomicznymi Sztucznymi Inteligencjami.
  • W społecznościach ludzkich pojawiają się pierwsi, naprawdę silni psykerzy. Nie potrafią oni kontrolować swych nadnaturalnych zdolności i często padają ofiarą demonicznych bytów Osnowy.
M18-M20 - Stopniowa degeneracja rasy Eldarów. Pogrąża się ona w kompletnej dekadencji i hedonizmie. W wielu miejscach Galaktyki następuje rozłam tradycyjnych więzi i społeczności. Część Eldarów wybiera Osnowę jako miejsce swojego zamieszkania, ignorując wszelkie ostrzeżenia i zagrożenia, jakie niesie stały kontakt z Immaterium. Tworzone przez nich domeny wewnątrz Warpu wyczerpują energię gwiazd, które umierając pochłaniają życie miliardów istnień, jednak Eldarzy uznają ten fakt za nieistotny.

001.M21 - Nieznane wydarzenia powodują, że rozwój militarny ludzkości nabiera tempa. Opracowane  zostają nowe taktyki, broń, pojazdy. Wiele z tych technologicznych rozwiązań zostanie odzyskane przez Imperium podczas Wielkiej Krucjaty w trzydziestym millenium.

M22 - Pierwszy kontakt Imperium Ludzkości z innymi rasami - Orkami i Eldarami. W czasie licznych wojen ludzie ponoszą gigantyczne straty - w obliczu obcych cywilizacji posiadana technologia i siła okazują się być niewystarczające. Waagh! pod wodzą Skragjawa dociera niemal na samą Terrę. Dzięki tytanicznemu wysiłkowi zostaje jednak odparte - jest to pierwsze poważne zwycięstwo nad zielonoskórymi w historii Imperium.

Age of Strife i kolejne części już wkrótce... :)

Źródła:
warhammer40k.wikia.com
wh40k.lexicanum.com
Fluff Bible

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Back to top!