Wyszukuję...
sobota, 20 października 2012

FoW - Panzergrenadier HQ

Czołem!

Kolejny wpis, kolejny temat. Dzisiaj ukończyłem prace nad zestawem Panzergrenadier HQ do systemu bitewnego Flames of War.

Przyznam Wam, że modele malowało mi się WYŚMIENICIE!! Zdecydowanie jestem zadowolony z efektu, którego być może nie oddają do końca zdjęcia (chociaż cały czas eksperymentuję, by poprawić ich jakość!)

Zapraszam do obejrzenia i przeczytania krótkich komentarzy pod fotografiami!

Fenris

Oddział dowódczy Panzergrenadierów składa się z trzech transporterów półgąsiennicowych SdKfz 251/1, dwóch podstawek dowództwa kompanii oraz jednej podstawki zawierającej oddział Panzerschreck.


 Malowanie nie oddaje w stu procentach żadnej konkretnej jednostki Wehrmachtu, jednak jest stylizowane na front zachodni z roku 1944.

 Skala 15 mm to naprawdę spore wyzwanie, szczególnie przy niemieckich mundurach, na których trzeba namalować drobne camo. Niemniej jednak efekt wart jest pracy!

 Osobom które nie za bardzo orientują się w rozmiarach, warto powiedzieć że figurki piechoty są wielkości paznokcia na kciuku! :)

Trzeba przyznać że mimo małych rozmiarów, modele pełne są szczegółów - torby, sprzączki, granaty...

 Do przygotowania figurek wykorzystałem swój najnowszy zakup - farby Vallejo z serii Model Color. Jestem nimi absolutnie oczarowany i mam zamiar systematycznie zgromadzić całą ich paletę.

 Przy modelowaniu podstawek wykorzystałem trawkę statyczną i tufty firmy Army Painter.


 "Z reguły oddziały grenadierów pancernych współdziałały z czołgami w ramach dywizji grenadierów pancernych lub dywizji pancernych (podobnie jak fizylierzy w Armii Czerwonej). W odróżnieniu od jednostek piechoty i grenadierów, oddziały grenadierów pancernych miały więcej broni ciężkiej (np. dział i karabinów maszynowych) oraz były bardziej zmechanizowane (grenadierzy pancerni przemieszczali się przeważnie ciężarówkami lub transporterami opancerzonymi i mieli dużo dział pancernych i samobieżnych). Tym samym były to najlepiej wyposażone oddziały niemieckiej piechoty.
Pułki grenadierów pancernych zaczęły pojawiać się w niemieckich dywizjach pancernych w 1943 roku z przekształcenia pułków piechoty zmotoryzowanej. Powstały również dywizje grenadierów pancernych, które różniły się od dywizji pancernych tym, że zamiast pułku czołgów miały tylko batalion. W Wehrmachcie było do 16 takich dywizji, a w Waffen-SS - pod koniec wojny - 8 (nie wszystkie w pełnym składzie)." - źródło Wikipedia.

 Wisienką na torcie przy pracy nad oddziałem były transportery - jeden z symboli armii niemieckiej z okresu WWII. 
 Jeżeli przyjrzycie się zdjęciom, zobaczycie że wykorzystałem tutaj kolejny nowy patent - pigmenty. To zupełna nowość w moim warsztacie, a już wiem że zagoszczą w nim na stałe. Pigmenty MIG są wprost genialne, a efekt przerósł moje oczekiwania. Może nie widać tego na fotografiach, ale błoto na gąsienicach wygląda jak prawdziwe.

"Sd.Kfz.251/1 (mittlerer Schützenpanzerwagen (m.SPW))– wersja podstawowa służąca do transportu 10 żołnierzy (poza dowódcą i kierowcą), wyposażona w dwa karabiny maszynowe MG 34 lub MG 42." - żródło Wikipedia. Wydaje mi się że przedstawiony tutaj model to Ausf. D.

I jeszcze jedno, ostatnie grupowe zdjęcie :) Już niedługo kolejnych niemców przedstawię, tym razem bardziej pancernie ;]


Trzymajcie się i zapraszam do zostawiania komentarzy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Back to top!